Particles of a million minds

24 04 2021

Vandaag is een student opgepakt en het ziet er niet goed voor hem uit. Het is dezelfde jongen die ook al eens een rubber kogel in z’n voorhoofd kreeg.

Vandaag is ook de dag dat de ASEAN landen een speciale meeting belegd hebben om over de situatie Myanmar te praten. Tot woede en frustratie van de Myanmar bevolking was alleen de opper groene piemel uitgenodigd, niemand van de oppositie, ook wel de rechtmatig verkozen regering genaamd.

Gister deelde een student tijdens onze community meeting onderstaand gedicht met ons. Ik had toen al tranen in m’n ogen.

Vandaag kan ik niet stoppen met huilen. Ik luister opnieuw en opnieuw en opnieuw. Luister naar zijn stem. De woorden die ik niet versta. Hoe hij daar staat. Hoe hij dit schreef de dag voor dit alles begon.

En ik wacht op de knipoog van de roos.


Acties

Information

Plaats een reactie